Positioneren. Niet omdat het moet, maar omdat het kan?

Inspirerende bijeenkomst TJW

De week begon voor de leden van de Tuinbouw Jongeren Westland op een wel heel informatieve en inspirerende manier. Op maandagavond 11 april jl. vond namelijk een bijeenkomst van de vereniging plaats met als thema: ‘positioneren: niet omdat het moet, maar omdat het kan’. Als gastbedrijf nam Syngenta de tuinbouwjongeren zowel letterlijk als figuurlijk mee in deze dynamische wereld. Pull Position gaf op haar beurt inzicht in de trends en ontwikkelingen die bij de positionering komen kijken.

Keuzes maken in een veranderende wereld
Johan van Geest lichtte in zijn presentatie het bedrijf Syngenta toe. Hiermee gaf hij inkijk in welke divisies Syngenta zowel globaal als lokaal actief is. Midden in een snel veranderende wereld, waar elke schakel in de keten keuzes moet maken, houdt Syngenta zich staande. “Middels het doorvoeren van een sterke positionering waarbij de behoeften van de klant centraal staan en de daarbij behorende keuzes te durven maken, lukt het Syngenta om een juiste partner te zijn in de hele keten”, volgens Van Geest.

Positioneren voor betere business
Namens Pull Position ging Frank van Mil dieper in op de voorwaarden van een succesvolle positionering. Daarbij werden de ontwikkelingen in de markt uitvoerig besproken. Van Mil’s marketingadviesbureau uit Naaldwijk zet alles in om groei te creëren voor ambitieuze ondernemers in de tuinbouw en weet daardoor precies wat de noodzaak en de meerwaarde van een goede positionering is. “Als je alles wil zijn voor iedereen, eindig je met niets te zijn voor niemand!”, was één van zijn krachtige uitspraken in zijn presentatie.

Terug naar overzicht