COLUMN: Ledenavond TJW en TJO

WAARSCHUWING!
LET OP, ONDERSTAANDE COLUMN EN BIJBEHORENDE LEDENAVOND KAN INSPIREREND WERKEN.
TJW VOELT ZICH HIER ALLEEN BIJ POSITIEVE GEVOLGEN VOOR VERANTWOORDELIJK.

Eens per jaar slaan de TJW en de TJO (Tuinbouw Jongeren Oostland) de handen ineen. Eens per jaar zetten we ons beste beentje net wat verder voor. Eens per jaar stoffen we ons mooiste outfit af. Eens per jaar proberen we zo’n 120 enthousiaste jongeren in een zaaltje te proppen. Eens per jaar is het namelijk tijd voor de TJW en TJO Topspreker-avond.

Na een succesvolle editie van vorig jaar bij Priva zijn we dit jaar te gast bij Rijk Zwaan. Hier zullen Koen Hazewinkel, geroemd om zijn inspirerende presentatie op Westland Event 2015, en Jan Doldersum, Manager Marketing & Business Development bij Rijk Zwaan, een interactieve avond begeleiden welke in het teken zal staan van de transitie in het retaillandschap en de rol die de (jonge) tuinders hierin kunnen spelen.
Transitie in het retaillandschap, dat zijn behoorlijke dure woorden voor een groepje jonge tuinders. Structurele verandering van het consumentengedrag klinkt al een stuk begrijpelijker, maar welke rol hebben de tuinders hierin? Hoe kunnen wij invloed uitoefenen op de consument? We zijn maar simpele tuinders toch?
Hier hoef je bij de tuinbouwjongeren niet mee aan te komen. Wij zijn ons er allang van bewust dat wij veel meer met ons product kunnen dan het simpel afgooien bij de veiling en maar hopen op een mooie prijs. En hoe kunnen we nou beter de marge op onze producten vergroten door in het hoofd van de consument te kijken. Wat wil de consument nu en over 5 of 10 jaar? Hoe speelt de retail hier op in? Groeimarkten zijn lastig aan te boren, de prijs lijkt het enige waar de retail de consument mee kan verleiden. Uiteraard bevind deze consument zich allang niet alleen meer in Nederland, maar hoe bereiken we de mondiale consument? Samenwerking tussen verschillende ketenpartners is hierbij essentieel. Ook toekomstige ontwikkelingen en uitdagingen (DUS GEEN BEDREIGINGEN) binnen het retaillandschap komen op deze avond aan bod.

Nog niet overtuigd? Dan behoor je blijkbaar niet tot onze doelgroep, maar dan willen we je toch bedanken dat je de moeite hebt genomen om deze column te lezen.
Wel overtuigd, geïnspireerd en val je binnen de tuinbouwjongeren-doelgroep? Dan ben je welkom om maandavond 19 september deze Topspreker-avond bij te wonen. Zie hiervoor onder andere diverse social media (Twitter en Facebook) en onze website voor verdere details.
Tot de 19e!

Terug naar overzicht